مسمومیت بیش از صد نفر با گاز مونو کسید کربن در خراسان شمالی

شناسهٔ خبر: 57EB57E4 -
دولت آبادی گفت:از اول سال ۹۹ تا کنون آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به ۱۹۱ مورد ماموریت در خصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اعزام شده اند.

به گزارش هاناخبر ،

تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

 دولت آبادی با بیان این که در محیط‌های سربسته مانند اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه زمانی که راه‌های خروج هوا بسته شده باشد، خطر مسمومیت با گاز به شدت افزایش می‌یابد افزود: سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، تاری دید و کاهش سطح هوشیاری از علائم مسمومیت با گاز co است.

او با اشاره به راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونو کسید کربن، اظهار کرد: چک کردن سالیانه وسایل گرمایشی گازی قبل از شروع فصل سرما، اطمینان از باز بودن مسیر لوله بخاری، چک کردن شلنگ گاز از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از این مسمومیت است.

او  با بیان این که در ساختمان‌ها دارای پنجره‌های دوجداره به دلیل عدم تبادل هوا خطر مسمومیت با co بیشتر است، گفت: اگر فردی در فصول سرد دچار علائم مشابه نام برده شد، باید به مسمومیت با گاز مونو کسید کربن شک کند.

دولت آبادی  توصیه کرد: اگر با افراد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن مواجه شدید، در گام اول، پنجره‌ها و در‌ها را باز کنید تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند اگر امکان جابه جایی افراد را دارید، آن‌ها را به فضای باز ببرید شیرگاز یا وسیله گرمایشی را ببندید و آن را خاموش کنید پس از خارج کردن مصدوم از محیط آلوده، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =