استاندار کرمانشاه:

مدیران در برابر بارش ‌برف و باران غافلگیر نشوند

شناسهٔ خبر: 589B4A05 -
استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع فصل سرما و بارش، خطاب به مدیران استان، گفت: غافلگیری در برابر پدیده‌های جوی پذیرفتنی نیست.

به گزارش هاناخبر ، محمد طیب صحرایی، در جلسه امروز (۲۸ آبان) ستاد بحران استان کرمانشاه که در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی به صورت اضطراری برگزار شد، از فرارسیدن فصل بارش و سرما یاد کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران باید در این فصل فرض را بر آمادگی بگذارند و منتظر اعلام هشدار نباشند.

وی ادامه داد: در فصل سرما هر لحظه ممکن است شاهد جریان‌های فصلی، بارش و سرما باشیم که مراقبت حداکثری مدیران را می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه هرگونه ترک فعل و یا عذر در صورت بروز هر گونه مشکل را غیرقابل پذیرش دانست و اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در برابر شرایط جوی دچار غافلگیری نشوند.

صحرایی همچنین از انجام حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها در سطح استان یاد کرد و افزود: پس از پایان بارش‌های پیش رو، لایروبی در سایر مناطق استان باید ادامه یابد.

وی گفت: رودخانه‌هایی در کرمانشاه داریم که حدود ۱۳ سال است به خوبی لایروبی نشده‌اند و شاید اکنون که اولین بارش‌ها را داریم و جذب زمین بالا و رودخانه‌ها خالی است مشکلی رخ ندهد، اما برای بارش‌های آتی می‌تواند مشکل ساز شود.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره تخلیه نخاله از سوی عده‌ای در برخی شهرستان‌های استان نیز یاد کرد و از فرمانداران خواست با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و … با جدیت با این موضوع برخورد و حداکثر بازدارندگی را لحاظ کنند، زیرا هرگونه قصور در این زمینه خصوصا در مناطق حساس مانند بستر رودخانه‌ها می‌تواند باعث خسارت مالی و جانی شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =