نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی:

مکانیسم توزیع منابع کشور ناعادلانه است

شناسهٔ خبر: 58E247ED -
نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیسم توزیع منابع کشور ناعادلانه است فاصله میان منابع و مصارف کشور زیاد است اما جهت‌گیری‌ها به سمت ثبات اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش هاناخبر ،

حسین حاتمی روز شنبه، ۲۲ مرداد ماه، در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار کرد: باید موضوعات و آسیب‌های اجتماعی را مطالعه کرد چراکه جهان پس از انقلاب رونانس، عصر فروریختن روایات سنتی شد و اکنون تجربه جدیدی از مراودات را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: با ظهور و بروز وسایل ارتباط جمعی و ورود پلتفرم‌های فضای مجازی که نوعا قابل کنترل نبوده و محدودیت‌گذاری ندارند، مراودات جهانی، مرز ارتباطی و سبک زندگی افراد دچار چالش شد چراکه جامعه سده گذشته مهجور و سنتی بوده است اما اکنون سبک زندگی به شدت در حال تغییر و تحول است و بعضاً قابل کنترل نبوده و به سختی کنترل می‌شود. 

وی افزود: در عملیات از پیش طراحی شده، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، ۱۶۴ شبکه ماهواره‌ای در مقابل ۵۰ شبکه استانی کشور ایجاد کردند که در حوزه‌ی فرهنگی بر جمهوری اسلامی ایران فشار می‌آورد و در مقابل این هجمه و توپ و تانک فرهنگی باید به حوزه فرهنگی بیشتر توجه کنیم چراکه دشمن قصد حجاب‌زدایی دارد و می‌خواهد ما را مورد هجمه قرار دهد.

حاتمی با بیان اینکه آسیب‌ها و چالش‌های جمهوری اسلامی ایران باید شناسایی شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی در دایره توجه کمیسیون اجتماعی قرار دارند و بر روی طلاق، کودکان کار، اعتیاد و حاشیه نشینی اقدامات بیشتری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وارد نبرد استراتژیک در جنگ فرهنگی شده‌ایم و قطعاً قربانی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور به زمان نیاز دارد و تا زمانی که سرچشمه اصلاح نشود، وضعیت بهبود نمی‌یابد و نظام دهک بندی باید به سمت صدک بندی هدایت شود و منابع مالی کشور مناسب‌تر توزیع شوند؛ باید فرآیند و نظامات اصلاح شوند و جامعه به سمت تغییر پیش رود.

محمد حسین پارسا، دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نیز گفت: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز از سال ۱۳۷۲ در دانشگاه تبریز تاسیس شد و از بدو تأسیس در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح دانشگاه و شهر فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و برنامه‌های مختلفی در سطح شهر و استان برگزار کرده است. 

وی ادامه داد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت نبودن و این برنامه در ادامه‌ی سلسله جلسات گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 1 =