دعوت استاندار ایلام از سمن‌ها برای نقش‌آفرینی در اربعین

شناسهٔ خبر: 591D6FDF -
استاندار ایلام با بیان اینکه عملکرد سمن ها در ایلام رضایت بخش است، گفت: سازمان های مردم نهاد در امور اربعین مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر «حسن بهرام‌نیا» روز شنبه ۲۲ مرداد ماه در نشست سازمان‌های مردم نهاد استان و شهرستان های تابعه با اشاره به این مهم که در قرآن کریم به صورت مکرر بر واگذاری امور مردم به دست مردم تاکید شده است، اظهار کرد: هر کجا کار را به مردم واگذار کرده‌ایم در آن امور موفق بوده‌ایم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به مردم گفت: در این اصل قانون اساسی به صراحت به واگذاری امور به مردم تاکید شده است که قطعا نتیجه این مهم به نفع جامعه و مردم است.

وی گفت: در این راستا ۵۲۵ سازمان‌مردم نهاد در ایلام در حوزه های مختلف با توجه اشتیاق و علاقه اجتماعی و فرهنگی در بخش های محیط زیست و منابع طبیعی، ورزش و جوانان، بهزیستی و ... سایر حوزه ها فعالیت دارند.

بهرام‌نیا با اشاره نقش و فعالیت سمن ها در ایلام گفت: از نظر کمی و کیفی عملکرد این تشکل ها رضایت بخش و مطلوب است.

وی با اشاره به نقش اثر گذار سمن ها در جامعه گفت: امروز حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی و خدادادی توسط مردم طبیعت دوست بدون هیچ حق و حقوقی در قالب سمن های سازمان یافته صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ایجاد آبشخور توسط سمن ها در طبیعت، گفت: ایجاد آبشخور در طبیعت الهام بخش، خدا پسندانه و انسان دوستانه است که این اقدام یکی از مصادیق کارهای ارزشمند نهاد ها و سمن ها است.

وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت سمن ها در همه عرصه شد و گفت: همه فرمانداران از برنامه ها و راهکارهای سازمانهای مردم نهاد استفاده کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ورود و مشارکت گسترده سمن ها در امور اربعین شد و گفت: شکوه بیشتر هر ساله محرم به دلیل مردمی بودن آن است که نیاز است در اربعین هم مردم و سمن ها حضوری پر شکوه و فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه شکوه اربعین در مردمی بودن آن تجلی می یابد و مسئولان استان بایست در جهت مشارکت هرچه بیشتر مردم در امور اربعین تلاش کنند، تصریح کرد:سمن‌ها افتخار استان هستند و ما به عنوان کارگزاران دولت از ظرفیت آنان برای خدمت به جامعه بهره خواهیم گرفت که مصداق بارز آن در اربعین خواهد بود.

 در پایان این نشست از سمن های فعال و موفق استان توسط استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی تجلیل شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =