افزون بر ۲۴ هزار درخواست از کردستان در درگاه ملی مجوزها ثبت شد

شناسهٔ خبر: 594F49CA -
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: افزون بر ۲۴ هزار درخواست مجوز از این استان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش هاناخبر ، محمد مشیرپناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ مجوز کاغذی دیگر صادر نمی شود و همه مراحل به طور الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون از مجموع درخواست مجوزهای ثبت شده در استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد آن صادر شده است.

وی اضافه کرد: هشت هزار و ۷۲۲ مورد از این درخواست ها بنابر دلایل متعددی از جمله ناقص بودن مدارک متقاضیان هنوز صادر نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۰ مورد هم مربوط به انصراف از سوی متقاضی بوده است، گفت: از هشت هزار و ۷۲۲ مورد درخواست مجوز صادر نشده هم چهار هزار و ۱۴۲ مورد با تاخیر مواجه شده و سه هزار و ۱۲۳ مورد در حال بررسی است.

مشیرپناهی بیان کرد: درگاه ملی مجوزها به منظور تسهیل گری و شفاف سازی راه اندازی شده و مراحل انجام کار، شرایط و زمان بندی و هزینه ها هم در این سامانه درج شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در سه فاز اجرایی شده است، اضافه کرد: تنها مرجع تشخیص دستگاه متولی صدور مجوز درخواست شده از سوی متقاضیان این سامانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با اشاره به اینکه این سامانه متقاضی را راهنمایی و هدایت و پشتیبانی می کند، افزود: هریک از درخواست کنندگان اگر حقی از آنها ضایع و بدون دلیل درخواستشان رد شده است، از طریق سامانه شکایت خود را مطرح کنند.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه شعبه‌ای ویژه‌ای هم در دادگستری استان تعریف شده است، ادامه داد: شکایت متقاضیان به این شعبه ویژه ارجاع داده می شود و مابقی مراحل از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه زمان صدور مجوزهای صنفی حداکثر تا سه روز و استعلامات ۲ مرحله ای مربوط به طرح هایی هم چون گلخانه ۱۰ تا ۳۵ روز در سامانه تعیین شده است، یادآور شد: در صورتیکه سامانه تشخیص دهد بدون دلیل درخواست مجوزی رد شده است به طور اتوماتیک اقدام به صدور مجوز می کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =