رئیس شورای شهرستان پیرانشهر خواستار شد:

تأکید بر پررنگتر شدن نقش شوراها بعنوان یک پارلمان محلی در جامعه / لزوم تشکیل اتاق فکر در شهرستان با حضور شوراهای ادوار

شناسهٔ خبر: 59B15839 -
رئیس شورای شهرستان پیرانشهر در مراسم گرامیداشت روز شورا که در محل تالار پذیرایی هوزان پیرانشهر برگزار شد طی سخنانی بر لزوم توجه بیشتر به نقش شوراها از سوی برخی از مسئولان دولتی شد و اظهار داشت: باید از طرف مسئولان دولتی به نقش شوراها بعنوان یک پارلمان محلی و حضور آنها در لایه های مختلف خدمتگزاری در جامعه بهای بیشتری داده شود.

به گزارش هاناخبر، سید انور حسینی، رئیس شورای شهرستان پیرانشهر در آئین گرامیداشت روز شوراها که 12 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای شوراهای شهر و روستا برگزار شد، گفت: براساس اصل ششم قانون اساسی و منویات معمار کبیر انقلاب و رهبری اداره امور کشور با مشارکت و انتخابات کسانی که معتقد به اداره امور کشور با مشارکت عمومی هستند، انجام خواهد شد، لذا باید از طرف مسئولان دولتی به نقش شوراها بعنوان یک پارلمان محلی و حضور آنها در لایه های مختلف خدمتگزاری در جامعه بهای بیشتری داده شو چرا که ونقش شوراها بر اساس اصل سوم قانون اساسی در پارلمان محلی پویا و شفاف است.

لزوم نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری به شهر پیرانشهر

حسینی در ادامه گفت: رشادتهای مردم شهرستان در کنار رزمندگان انصار و مجاهد در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۵۱۰ شهید و دهها جانباز و آزاده از دیار حماسه ها در کنار سایر شهدا وایثارگر سرافراز و اینکه این شهرستان بیش از یک دهه ونیم در مقابل دشمنان این مرز و بوم سنگر بود و گمانی نیست حرکت عمران و آبادانی و شکوفایی و پویایی با تاخیر به نسبت سایر شهرهای کشور آغاز گردید، می طلبد برای زدودن محرومیت ها بیش از این مسئولان کلان کشور و استانی و حتی شهرستانی به مطالبات این خطه از سرزمین حماسه ها و شهادتها، به پاس آن همه رادمردی و رشادتها و شهادتها و اینکه این منطقه ویترین نظام است در توسعه همه امورات از منطقه آزاد تجاری، اقتصادی، فضاهای آموزشی، بهداشتی، معیشتی و توجه ویژه به بهشت گم شده و در یک کلام اختصاص اعتبارات ملی و استانی ... گامهای بلند؛ برای احیاء فرهنگ جهاد و شهادت و شکوفایی هرچه سریعتر بر داشته شود.

لزوم بهره مندی مردم پیرانشهر از مزایای کارتهای الکترونیکی مرزنشینان

وی با اشاره به موضوع و مطالبه عمومی مردم در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری در پیرانشهر ادامه داد: موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری در پیرانشهرسالهاست که بعنوان یک مطالبه عمومی مطرح شده است که امیدوارم جامه عمل به خو بپوشد همچنین با توجه به موضوع بهره مندی مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتری از مزایای کارتهای الکترونیکی مرزنشینی انتظار می رود که ضمن فعال نمودن تمامی کارتهای الکترونیکی که تا کنون غیر فعال هستند، این طرح شامل شهروندان ساکن شهر پیرانشهر نیز شود چرا که تفکیک مرکز شهر پیرانشهر از سایر روستاهای اطراف به جهت برخورداری از مزایای این طرح یک امر کاملاً تبعیض آلود است و در بسیاری از موارد نارضایتی شهروندان پیرانشهری را بهمراه داشته است همچنین انتظار می رود کارتهای کولبری نیز تا جایگزین شغل و راهکار مناسب فعال گردند.

عدم بهره مندی پیرانشهر از مزایای مرز تمرچین

حسینی در ادامه خواستار بهره مندی شهرستان پیرانشهر از مزایای درآمدهای کلان مرز تمرچین پیرانشهر شد و اظهار داشت: ظرفیت مرز تمرچین پیرانشهر می تواند بعنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی این شهرستان در راستای شکوفایی و توسعه شهرستان پیرانشهر بسیار مؤثر و مفید باشد اما متأسفانه تا کنون آنطور که شایسته است هنوز شهرستان از این همه مزایای مرز کمترین بهره ای را به خود ندیده است.

لزوم تشکیل اتاق فکر با حضور شوراهای ادوار

رئیس شورای شهرستان پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خواستار تشکیل اتاق فکر زیر نظر فرماندار و با حضور نمایندگانی از جامعه شوراهای شهر و روستا و همچنین با بهره گیری از تجربیات شوراهای ادوار شد که می تواند با ارائه راهکارها و نکته نظرات ارزنده در راستای رفع مشکلات شهر و روستا گره گشای بسیاری از موارد و موانع باشد.

شهر لاجان با قدمتی 20 ساله هنوز فاقد نمایندگی ادارات دولتی هست

عضو شورای شهر پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود برخی از مشکلات چند ساله در شهرستان پیرانشهر اهتمام جدی مسئولان شهرستان و استان را برای رفع آنها خواستار و بیان داشت: در حوزه شهر لاجان که قدمتی بیش از 20 سال دارد متأسفانه هنوز با مشکل نبود دفاتر نمایندگی و شعبات ادارات دولتی در این شهر مواجه هستیم که همواره در طی این چند سال اعتراض مردم این شهر و بخش لاجان را بهمراه داشته است اما عملاً کمترین اقدامی برای رفع آنها صورت نگرفته است لذا انتظار می رود برای رفع آن گامهای اساسی برداشته شود تا این مطالبه بحق مردم این شهر و بخش لاجان تحقق پیدا کند.

لزوم احداث شهرک صنعتی در منطقه لاجان

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات مردم منطقه لاجان احداث یک شهرک صنعتی دراین منطقه است که با توجه به وجود ظرفیت های لازم و پتانسیل های موجود می تواند در راستای تحقق شعار سعال و همچنین رشد و توسعه اقتصادی منطقه نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

حسینی رئیس شورای شهرستان در ادامه سخنان خود از معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری و فرماندار شهرستان در خواست نمود که عنایت فرمایند بانک های متولی در خصوص وام های ازدواج و فرزندآوری که بخشی از عزیزان هر روز بدنبال گرفتن وام خود هستند، برای پرداخت سریع آسان کاری لازمه را برای تحکیم بنیاد خانوادهای و جلوگیری از حودثی که به آرزوهای نسل جوان پرداخت وامها را به روز نمایند.

تقویت رشته های مراکز عملی پیرانشهر می تواند مانع خروج دانشجویان به سایر نقاط کشور باشد

حسینی با بیان اینکه ما همواره در مقابل مردم مسئول هستیم و باید خود را نسبت به تک تک برگ رأی اعتمادی که مردم در انتخابات به ما داده اند پاسخگو باشیم عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان پیرانشهر دارای ظرفیتهای بسیار بالایی در تمام حوزه ها می باشد که می توان با برنامه ریزی دقیق و کمی تلاش و کوشش بیشتر شاهد تغییر و دگرگونی بسیاری در حوزه های مختلف از جمله علمی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی، ورزشی و ... بود از جمله می توان با تقویت رشته های دانشگاهی متناسب با زیست بوم منطقه در مراکز عملی پیام نور و دانشگاه آزاد این شهرستان مانع از خروج سرمایه های شهرستان جهت ادامه تحصیل به سایر شهرهای دور شد همچنین تقویت کارخانجات شهرک صنعتی و تلاش برای چرخاندن چرخهای برخی از کارخانجات این شهرک که اکنون با مشکلاتی مواجه هستند می تواند باعث رفع بسیاری از مشکلات شهرستان از جمله کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغالزایی مردم منطقه را بهمراه داشته باشد.

وی جدا از تقویت دانشگاه آزاد و پیام نور شدند، درخواست نمود با توجه به موقعیت جغرافیای شهرستان نیاز است دانشگاه علمی کاربردی جهت توسعه مراکز آموزش عالی شهرستان برای جذب دانشجو از استان و سایر مناطق کشور و کشورهای همسایه احداث وراه اندازی شود. وی در ادامه بعلت کمبود فضاهای آموزشی خواستار توجه ویژه برای افزایش سرانه آموزشی شدند.

توسعه زیرساخت های جاده ای منطقه و لزوم اتمام سریع اتوبان پیرانشهر به نقده

رئیس شورای شهرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که زیرساخت های توسعه ای هر شهرستان از محورهای مواصلاتی آن می گذرد نسبت به اتمام پروژه مهم و حساس اتوبان تمرچین – پیرانشهر به نقده تأکید کرد و ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته تا کنون یادآور شد؛ اتمام این پروژه می تواند بعنوان یک پروژه مهم و حیاتی در سطح کلان کشوری مطرح باشد چرا که پیرانشهر را بعنوان شاهراه تجارت شمالغرب کشور مطرح میکند و علاوه بر آن در راستای کاهش بارترافیکی و همچنین جلوگیری و کاهش حوادث ناگوار رانندگی در محور پیرانشهر به نقده تأثیر بسیار ارزنده ای را بهمراه داشته باشد لذا انتظار میرود در سال جدید فازکنار گذر پیرانشهر [بزرگ راه] گزینه اول اجرای ادامه این اقدام مهم باشد.زیرا ترانزیت سنگین مراودادت مرز خسارات زیادی به تاسیسات شهری وارد کرده و تصادفات دلخراش و ترافیک سنگین کمر شهر را شکسته است، هر چند که خوشبختانه تلاشهای صورت گرفته در چند سال اخیر جای تقدیر و تشکر دارد.

این عضو شورای شهر پیرانشهر ادامه داد: باید با همکاری مسئولان شهرستان تلاش شود تا نسبت به افزایش اعتبارات ویژه ای از محل بودجه استانی به شهرداریهای و دهیاریهای شهرستان توجه ویژه ای صورت پذیرید چرا که با وضعیت اقتصادی فلعی انجام پروژه های عمرانی عملاً با مشکلات جدی همراه شده است که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

احداث خانه سینما یکی از مطالبات فرهنگی مردم هست

وی در حوزه فرهنگ و هنر هم ضمن تأکید بر افزایش سرعت در تکمیل و اتمام عملیات ساخت و احداث ساختمان فرهنگسرای شهرداری پیرانشهر، خواستار ایجاد خانه فیلم و سینما در شهر پیرانشهر شد.

ایشان در بخش دیگر مطالبات خود مطرح کرد، توجه به گسترش سرانه فضاهای ورزشی که نقش بی بدیل در سلامت جامعه ازجمله نسل جوان خواهد داشت و بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری میکند و در خواست شد زمینی درکهنه خانه که در ادوار گذشته خریداری شده به استادیوم ورزشی تبدیل شود.

نیاز ضروری شهرستان به احداث تصفیه خانه سد سیلوه

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود سدهای منطقه خواستار توجه بیشتر به صنعت گردشگرس منطقه شد و گفت: وجود این سدها بعنوان یک نعمت خدادادی می تواند برای ایجاد اشتغالزایی و همچنین توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی منطقه مفید واقع شود که می طلبد در این زمینه هم مردم و هم مسئولان با همکاری هم تلاش و تعامل بیشتری داشته باشند همچنین با توجه به کمبود آب شرب در برخی از مناطق شهرستان ایجاد یک تصفیه خانه در محل سد سیلوه جزء مطالبات مردم پیرانشهر است که امید است در آینده ای نزدیک این امر هم تحقق پیدا کند.

انور حسینی رئیس شورای شهرستان ضمن خواستار توجه ویژه به امور معادن مهم منطقه،کشاورزی و دامداری ابراز داشت امید است از شهر تجاری پیرانشهر باتوجه به ایثار و مقاومت مردمانش در هشت سال،زمینه های آسان مراودات اقتصادی با نظر مساعدت ویژه حمایت شود.

توسعه صنعت تورسیم درمانی با جذب پزشکان متخصص

وی در حوزه بهداشت و درمان هم خواستار جذب پزشکان متخصص در پیرانشهر شد و موقعیت مرزی بودن پیرانشهر را یک فرصت استثنایی برای توسعه صنعت تورسیم درمانی عنوان کرد و خاطر نشان شد در صورت حضور پزشکان متخصص در این شهرستان، پیرانشهر می تواند بعنوان قطب تورسیم درمانی کشور مطرح باشد و جایگاه ویژه ای پیدا کند.

ایشان اضافه کردند: بحث مسکن ملی برای شهرستان پیرانشهر و اختصاص زمین برای احداث منازل مسکونی که یکی از معضلات حاد است یکی از گزینه های اولویت دار برنامه های مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس شورای شهرستان در خاتمه سخنان خود از آقای ابراهیمی معاونت سیاسی ، اجتماعی و شوراهای استانداری که بعنوان مهمان ویژه در این همایش حضور داشتند، خواست که مصوبات سفرهای استانی محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان پیرانشهر از جمله تخصیص اعتبار ۴۰ میلیاد ساماندهی کارهای راهبردی آبفا، هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

شایان ذکر است که نهم اردیبهشت ماه با توجه به اینکه بعنوان روز شورا نامگذاری شده فرصت مناسبی هست تا شوراهای شهر و روستا نسبت به ارائه مطالب و گزارشات و اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در طول دوره فعالیت خود به مردم ارائه دهند، این مراسم در شهرستان پیرانشهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای شوراهای شهر و روستا در روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه در محل سالن پذیرایی تالار هوزان برگزار شد که در آن برخی از مئسولان استانی وشهرستانی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 8 =