فرماندار شهرستان ماکو:

روستای سیل زده سوریک‌ ماکو‌ قابل سکونت نیست

شناسهٔ خبر: 59B7831A -
روستای سوریک ماکو که روز سه‌شنبه دچار سیل شده است به علت حجم بالای خسارت و تخریب منازل با ۶۲ خانوار قابلیت سکونت ندارد.

به گزارش هاناخبر ، نادر کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر افزود: بارش باران و وقوع سیل ۳۱۰ میلیارد ریال به روستاهای منطقه بورالان ماکو خسارت زده شده و اکثر منازل مسکونی در روستای سوریک تخریب شده‌است.

 

رییس ستاد بحران شهرستان ماکو ضمن ابراز همدردی با مردم روستاهای خسارت دیده از سیل بورالان گفت: وقوع سیل در هفت روستای منطقه بورالان ماکو گزارش شده‌است ولی خسارت اصلی به روستای سوریک وارد شده‌است و اغلب اثاثیه منزل روستاییان هم غیر قابل استفاده است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه کوهستانی و سردسیر است و در آستانه فصل پاییز و کاهش دما هستیم هرچه سریعتر در اولین فرصت باید ساختمان‌های جدید در سوریک احداث شود.

 

کاظمی گفت: به اثاثیه منازل، تاسیسات آب و برق و راه آسیب و خسارت کلی وارد و علوفه دامها هم از بین رفته است.

 

اسکان ۱۲۵ نفر در چادرهای هلال احمر انجام شده‌است

 

رییس ستاد بحران شهرستان ماکو اظهار کرد: نیازهای اساسی اولیه از سوی جمعیت هلال احمر اعم از چادر، پتو، موکت، والور، کلمن و بسته‌های غذایی اضطراری در بین روستاییان پخش و برای ۱۲۵ نفر نیز اسکان صورت گرفته‌است.

 

روستای سیل زده سوریک ماکو قابل سکونت نیست

 

به گزارش هاناخبر بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، حدود ساعت ۱۷ عصر براثر بارش‌های رگباری در کوههای آرارات و وقوع سیل منطقه بورالان تحت تاثیر سیل قرار گرفت و هفت روستا در این منطقه دچار اسیب و خسارت شدند.

 

گروه‌های امدادی اعم از سپاه، مرزبانی، هلال احمر و شهرداری‌های ماکو و بازرگان و اداره راه و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان بلافاصله بعد از وقوع سیل در محل حاضر شدند و به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =