۳۳ فقره پرونده چرای غیرمجاز دام در اشنویه تشکیل شد

شناسهٔ خبر: 59E94C20 -
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ فقره پرونده تخلف چرای زودرس دام در مراتع این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش هاناخبر ،مصطفی چترآذر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود کرد: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از مراتع این شهرستان، این تعداد پرونده تخلف را برای دامدارانی که قبل از شروع فصل چرا، ۳۳ گله گوسفند دام غیرمجاز را برای چرا به مراتع برده بودند، تشکیل دادند.

وی اظهار کرد: در مجموع پرونده هایی نیز که حاضر به تمکین نبودند، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد و بیش از ۲ هزار واحد دامی از سطح مراتع اخراج شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: بیش از ۱۲۵ هزار واحد دامی از مراتع این شهرستان استفاده و بخش اعظمی از گوشت و مواد لبنی منطقه را تامین می‌کنند.

چترآذر اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۰ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی تشکیل و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته وی، در راستای پیشگیری از تصرف نیز پنج مورد قلع و قمع اشجار با مساحت بیش از ۲۴ هزار مترمربع در اراضی ملی توسط یگان حفاظت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی اشنویه است.

رییس اداره منابع طبیعی اشنویه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

به گزارش هاناخبر، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =