دانشکده علوم پزشکی اسفراین حدود ۱۴۷ میلیارد ریال اعتبار جذب کرد

شناسهٔ خبر: 59F0B533 -
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین خراسان شمالی گفت: ۱۴۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل تعدادی از پروژه های بهداشتی و درمانی این شهرستان جذب شد.

به گزارش هاناخبر ، طاهره توفیقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور برای بخش سلامت این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری مصوب شد.

وی افزود: باقی اعتبارات در سه سال جذب و برای تکمیل آموزشگاه بهورزی، احداث پایگاه های اورژانس جاده ای، خرید تجهیزات درمانی و دیگر طرح های بهداشتی هزینه خواهد شد.

توفیقیان با اشاره به تکمیل زیرساخت های ساختمان MRI در بیمارستان اسفراین، گفت: در راستای تجهیز ساختمان و بهره برداری از دستگاه تصویربرداری MRI و با هدف آماده سازی و توسعه زیرساخت های مورد نیاز، تجهیزات موردنیاز در حوزه فاوا خریداری شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین تصریح کرد: این اقدام با توجه به ضرورت حفظ و امنیت اطلاعات همچون سامانه نمایش و گزارش تصاویر مرکز تصویربرداری، سامانه آنلاین نوبت دهی و پذیرش و سامانه آنلاین جوابدهی آزمایشگاه انجام شده است.

وی افزود: برای خرید این تجهیزات ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

راه اندازی اتاق مراقبت های ویژه کودکان

توفیقیان با اشاره به راه اندازی اتاق مراقبت های ویژه کودکان در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین، گفت: این اتاق مجهز به دو تخت ویژه اطفال و دستگاه های جدید و پیشرفته ونتیلاتور و مانیتورینگ اطفال است که کاهش اعزام اطفال به شهرهای همجوار از مهمترین مزیت راه اندازی آن است.

وی ارایه خدمات تخصصی و مراقبت های ویژه کودکان بستری و حضور متخصص اطفال را از دیگر مزایای این اتاق ویژه دانست.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =