رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه:

کرمانشاه نیازمند «کارگروه ویژه پیشرفت و توسعه» به ریاست رئیس جمهور است

شناسهٔ خبر: 1297DB82 -
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار تشکیل کارگروه ویژه پیشرفت و توسعه کرمانشاه به ریاست رئیس جمهور شد.

به گزارش هاناخبر ،

آرش لهونی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد از ظرفیت‌های متعدد کرمانشاه در حوزه طبیعی، تاریخی، کشاورزی، مرزی و ... یاد کرد و افزود: با وجود همه این ظرفیت‌ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم که هشت سال جنگ تحمیلی و عدم امکان فعالیت‌های توسعه‌ای و استفاده از ارزهای یارانه‌ای در آن زمان تاثیر بسزایی بر این موضوع داشته است.

نماینده پاوه و اورامانات مردم این استان را نیازمند توجه ویژه با همراهی همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی سپس به بیان خواسته‌های کرمانشاه از حاکمیت پرداخت و عنوان کرد: با توجه به نرخ بیکاری بالای استان کرمانشاه تقاضا داریم کارگروه ویژه توسعه و پیشرفت کرمانشاه به ریاست رئیس جمهور تشکیل و کمیته‌هایی به ریاست وزرا ذیل آن راه‌اندازی شود و تا زمانی‌که کرمانشاه به میانگین نرخ بیکاری کشور نزدیک نشده این کارگروه به فعالیت خود ادامه دهد.

 وی تاکید کرد: تقاضا داریم سهم استان با توجه به این نرخ بیکاری از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ و ۱۸ افزایش یابد.

لهونی از شرایط خشکسالی و تنش آبی که بسیاری از شهرها و روستاهای استان با آن مواجهند یاد کرد و ادامه داد: تقاضا داریم برای کمک به حل این مشکل سامانه سردسیری حتما اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از اشتغالزایی قابل توجهی که سامانه سردسیری به همراه دارد یاد کرد و افزود: سامانه گرمسیری نیز باید تکمیل شود زیرا فقط در سرپل‌ذهاب هفت هزار هکتار و در ازگله سه هزار هکتار زمین جا مانده است.

لهونی تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی را خواسته مهم دیگر مردم کرمانشاه برشمرد که ظرفیتی برای توسعه کرمانشاه است.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های مرزی استان که می‌تواند امکان توسعه کرمانشاه و حتی استان‌های همجوار را فراهم نماید، اضافه کرد: باید زیرساخت‌های مرزی استان بهبود یابد.

نماینده پاوه و اورامانات خواستار اجرایی شدن هرچه زودتر آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی و کولبری شد و عنوان کرد: باید از ظرفیت اقلیم عراق که حضور کمرنگی در این بازار داریم بیشتر استفاده شود.

موضوع دیگری که مورد تاکید رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بود لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به دولت مانند شستا، ایدرو و ایمیدرو در کرمانشاه بود و گفت: این شرکت‌ها باید برای کمک به توسعه و اشتغال کرمانشاه در هر شهرستان استان یک واحد تولیدی احداث کنند.

وی از وضعیت نامناسب راه‌های استان کرمانشاه هم یاد و خاطرنشان کرد: تقاضا داریم با برنامه‌ریزی و زمان بندی مشخص به وضعیت راه‌های کرمانشاه با اولویت مسیرهای پرخطر رسیدگی شود.

تسریع در اجرایی شدن هرچه زودتر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خواسته دیگر لهونی بود و افزود: به علاوه تقاضا داریم از منطقه آزاد قصرشیرین یا حتی مریوان یک لکه هم برای اورامانات دیده شود.

لهونی در پایان بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای طرحی بدون سهمیه که در ایام کرونا از جان خود مایه گذاشتند اما اکنون قرارداد آنها تمدید نمی‌شود هم تاکید کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 8 =