۴۷ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

شناسهٔ خبر: 177D7F82 -
کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در۲۴ ساعت شاهد بارندگی ۴۷ میلی‌متری در اشنویه و ۳۵ میلی‌متری در پیرانشهر بودیم.

به گزارش هاناخبر ،مهدی کریمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای دیگر استان از جمله نقاط مختلف شهرستان ارومیه نیز بین ۱۰ تا ۱۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کاهش سه تا پنج درجه ای دما در آذربایجان غربی را شاهد بودیم که در روزهای آینده شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان سردشت با دمای مثبت ۲۵ درجه سانتی گراد گرم ترین و چالدران با مثبت ۶درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان ثبت شد.
کریمی با بیان اینکه هواشناسی استان در راستای مدیریت بارشها هشدار نارنجی صادر کرده است، اضافه کرد: طبق نقشه های پیش بینی هوا شناسی تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود.
احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در روزهای فعالیت سامانه وجود دارد و مسوولان شهری باید تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز به توصیه های ذکر شده توجه کرده و از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.
او از شهروندان خواست تا از تردد در اطراف سازه های ساختمانی و ارتفاعات به دلیل وزش باد و همچنین احتمال بروز صاعقه خودداری کنند.
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =