بازدید ۱۵۰ هزار نفر از غار سهولان مهاباد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره‌برداری بهینه از غار سهولان با تدوین برنامه راه محقق می‌شود و لازمه آن در نظر گرفتن جاذبه های بصری و طبیعی است

به گزارش هاناخبر ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره‌برداری بهینه از غار سهولان با تدوین برنامه راه محقق می‌شود و لازمه آن در نظر گرفتن جاذبه های بصری و طبیعی است.

یاسر رهبردین روز دوشنبه در نشست غارشناسی در ارومیه افزود: غارنوردی از جمله مباحث گردشگری نوین بوده که استقبال از آن و درآمدزایی مطلوب است.

وی ادامه داد: غار سهولان یک طرح ملی است که با ملاحظات زیست محیطی یک بستر خوب برای توسعه گردشگری پاک به شمار می رود.

۳۳ استاندارد زیست محیطی برای غار سهولان تعریف شده‌است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۳۳ استاندارد زیست محیطی برای غارسهولان تعریف شده‌است که در صدد هستیم تا رعایت این استانداردها محقق شود.

سعید شهند با اشاره به درجه بندی غارها اضافه کرد: چهار درجه برای غارها مصوب شده‌است و غارسهولان در زمره غارهای درجه یک است که پیشنهاد می‌شود غار قلایچی هم به عنوان غار درجه یک معرفی شود.

امسال ۱۵۰ هزار نفر از غار سهولان بازدید کرده اند

نماینده فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۵۰ هزار نفر از غار سهولان در سال جاری بازدید کرده اند که عایدات آن ۶۰ میلیارد ریال بوده‌است.

محمد کردستانی بیان کرد: غارها برحسب مورد به عنوان اثرات طبیعی ملی ثبت می‌شوند و بهره برداری از آنان به مطالعات غارنوردی و تپه نوردی وابسته است و حریم آنها تعیین و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تاریخی غار سهولان پیشنهاد شده به عنوان غار درجه یک معرفی شود و سپس برای آن طرح جامع مدیریتی تعریف شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 2 =