وام پنج میلیارد ریالی برای زوج‌های دهه شصتی آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

شناسهٔ خبر: 4608ED0B -
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص وام پنج میلیارد ریالی برای زوج‌های دهه شصتی استان گفت: با توجه به محدودیت زمانی، زوج های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه سریع‌تر به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری، از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام نویسی کنند.

نیّر الهامی در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد: زوج‌های متولد دهه ۶۰ که ساکن روستاهای آذربایجان غربی هستند می‌توانند از این تسهیلات با سود بانکی چهار درصدی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوج ها باید از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۶۹ و تاریخ عقد آنان نیز از ۳۰ خرداد امسال تا پایان سال جاری باشد.

کاهش ۶.۴ درصدی ازدواج در آذربایجان غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این تسهیلات نشده ولی زوج های روستایی می توانند با تسریع در اقدامات، از آن استفاده کنند، ادامه داد: مهلت بازپرداخت این وام نیز ۳۶ ماه تعیین شده است.

الهامی گفت: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.

وی افزود: تسهیلات اعطایی ازدواج برای جوانان از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم و در راستای اجرای هرچه بهتر از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

به گزارش هاناخبر، آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با مشکل جوانی جمعیت روبرو بوده که برای بهبود این وضعیت، تمهیداتی برای ارتقای شاخص های ازدواج و فرزندآوری تدارک دیده شده است.

این استان، یکی از بیشترین سهم های جمعیتی روستایی را در کشور داراست و بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =