آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خوی

شناسهٔ خبر: 47706025 -
سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ، دراین آئین که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور علما، روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه در محوطه حوزه علمیه امام خمینی ره خوی برگزار شد فعالیت آموزشی حوزه‌های علمیه نمازی، سفیران هدایت، آغاز سالتحصیلی جدید حوزه های علمیه خویالزهرا و امام خمینی ره شهرستان خوی آغازشد.
حجت الاسلام محمدی مدیرکل حوزه‌های علمیه استان در حاشیه ااین آئین در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما از پذیرش ۷۰ نفر طلبه جدید در مدارس حوزه‌های علیمه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: امسال بنابه تصمیم ستاد ملی کرونا کلاس‌های حوزه‌های علمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری برگزار میشود.
مدیرکل حوزه‌های علمیه استان تصریح کرد: امسال بیش از ۸۰۰ طلبه در ۳ سطح در ۱۲ مدرسه حوزه علمیه استان مشغول تحصیل خواهند شد.
وی توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تخصصی شدن دروس حوزه را مهمترین اولویت کاری حوزه‌های استان در سالجاری اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر دروس کلام ۱ و ۲ در حوزه‌های استان تخصصی شده و تخصصی شدن درس تبلیغ هم در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل حوزه‌های علیمه استان در این آئین در سخانی حوزه‌های علیمه را سنکر دفاع و تبلیغ ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و قرآنی و دفاع از ولایت دانست و گفت: امروز بزرگترین شاخصه طلاب حوزه‌ها علمیه دشمن شناسی و کمک به مردم در جهت توسعه فرهنگی و مذهبی در جهت مقابله با توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام مرتضی اکبری مدیر حوزه علمیه امام خمینی خوی با حفظ سمت بعنوان مدیرجدید حوزه علمیه نمازی خیو امعرفی و از تلاش‌های سی ساله حجت اسلام سید قاسم موسوی مدیر سابق این حوزه که در بستر بیماری است تقدیر شد.
تجلیل از ۱۲ طلبه موفق و برتر شهرستان خوی در مسابقات ملی و استانی حوزه از دیکر بخش‌های این آئین بود

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =