۱۲ حلقه مار سمی در مهاباد زنده گیری شد

شناسهٔ خبر: 511C4405 -
- مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: طی ۲ هفته گذشته ۱۲ حلقه مار سمی که با ورود به واحدهای مسکونی و عمومی باعث وحشت مردم شده بودند، با تلاش ماموران امدادی زنده گیری شد.

به گزارش هاناخبر ، سردار فداکار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از اول خرداد و با گرم شدن هوا بطور میانگین روزانه یک گزارش ورود مار در سطح شهر گزارش و با تلاش همکاری نسبت به زنده گیری آنها اقدام شد.

وی با بیان اینکه این مارها در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی می‌شوند، اضافه کرد: مارها در مناطق حاشیه شهر، داخل منازل مسکونی، اماکن عمومی، داخل خودرو و پارکینگ رفته بودند.

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مارهای سمی در منطقه، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

فداکار از مردم خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و محل دقیق استقرارش را شناسایی کنند تا آتش نشان‌ها پس از رسیدن به محل، مار را به دام اندازند.

به گزارش هاناخبر بر اساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مارها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک به زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن مهاباد و شرایط آب و هوایی امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیر اداری دور از ذهن نیست.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =