درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی

شناسهٔ خبر: 546808D4 -
ورزشکاران کرمانشاهی تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان موفق به کسب یک مدال طلای انفرادی، یک طلای تیمی و یک برنز انفرادی شدند.

به گزارش هاناخبر ، در این مسابقات در وزن منفی ۶۸ کیلو جوانان، محمد جواد صفری توانست با غلبه بر حریفان خود مدال طلا را  کسب کند.

صفری در مسابقه اول خود با نتیجه ۹ بر صفر الفاوری از اردن را شکست داد. در  دور دوم اوراز گلدیو از ترکمنستان را با نتیجه هفت بر صفر شکست داد و در مسابقه سوم هانسوکو تایلیو از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

وی در فینال مقتدرانه الرومی از کویت را شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

همچنین علی مسکینی ورزشکار وزن منفی ۶۱ کیلو بزرگسالان تیم ملی کشورمان از استان کرمانشاه در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان صاحب مدال برنز شد.

مسکینی در مبارزه نخست خود ۸ بر صفر یوسوپوف از تاجیکستان را شکست داد. نماینده کاراته ایران در دور دوم زینالدینو از ازبکستان را ۸ بر ۵ برد.

مسکینی در مرحله نیمه نهایی ۹ بر ۳ مقابل حریف کویتی‌اش مغلوب شد تا راهی دیدار رده بندی شود. مسکینی در دیدار رده بندی الباشر از عربستان را ۲ بر یک شکست داد و به مدال برنز رسید. 

در بخش کومیته تیمی نیز مهدی خدابخشی به همراه تیم ملی کاراته کشورمان صاحب نشان طلای رقابت‌های تیمی شد. 

در قالب کومیته تیمی نیز تیم ایران با ترکیب مهدی خدابخشی، اصغرآسیابری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب با نتیجه ۳ بر صفر از سد ترکمنستان گذشت. در دور دوم ایران با ترکیب ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده و مهدی خدابخشی ۳ بر صفر از سد ازبکستان عبور کرد و در مسابقه سوم کومیته تیمی تیم کشورمان با ترکیب صالح اباذری، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده و مهدی خدابخشی با ۳ پیروزی و یک تساوی عربستان را شکست داد تا راهی دیدار فینال شود.

در مسابقه فینال هم تیم کومیته تیمی ایران برای کسب مدال طلا به مصاف قزاقستان رفت و با شکست قزاقستان به مدال طلای این مسابقات دست یافت. 

محمدجواد صفری، علی مسکینی، مهدی خدابخشی و آتوسا گلشادنژاد به همراه پگاه زنگنه بعنوان مربی و سعید نصرالهی بعنوان سرپرست از استان کرمانشاه، تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان همراهی کردند. 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =